Carea heeft niet alleen hele fijne opdrachtgevers, maar ook vaak prachtige panden waarin onze schoonmaakcollega’s mogen schoonmaken. Zo ook in het prestigieuze pand van Gazelle in Dieren. We spraken met Wim Kuster, ons vaste contactpersoon voor de schoonmaak.


Wim, wat is jouw rol binnen Gazelle?
Ik ben facility manager en vanuit die functie ben ik aanspreekpunt voor de schoonmaak. Begonnen als cateringmanager, kreeg ik in 2015, met de overgang naar het nieuwe pand, de kans facility te gaan doen, inclusief gebouwbeheer. Ik heb de ruimte gekregen dit goed op te pakken en me hierin te ontwikkelen. Ik werk nu 32 jaar bij Gazelle en nog steeds met heel veel plezier. Gazelle is een fijne werkgever, die inspireert met het goede voorbeeld, zoals gezonde voeding in het restaurant en zit-stabureaus.”
Heb je Carea zelf benaderd voor de schoonmaak?
Ja. We waren toe aan een andere schoonmaakpartner. Toen het contract met het vorige schoonmaakbedrijf afliep, zijn we ons gaan oriënteren op een andere schoonmaakpartner.
We hebben onze collega’s van zusterorganisatie Pon gevraagd naar hun ervaringen met Carea, hun facilitaire partner. Het was overduidelijk dat we Frank zouden uitnodigen: de PON-collega’s waren enthousiast en supertevreden.
En, bevalt de samenwerking?
Absoluut. Het sprak me direct aan hoe Frank werkt. Wel heb ik duidelijk bij Frank aangegeven dat er werk aan de winkel was. Carea heeft dit goed opgepakt. Inmiddels is alles helemaal op orde. Ik krijg nu zelfs reacties vanuit de fabriek: “Het sanitair is veel schoner.” En vanuit de kantoren: “Eindelijk worden de bureaus schoongemaakt.” Ik wil niet overal als een politieagent achteraan hoeven, ik wil ontzorgd worden. En dat gebeurt nu.
….
De samenwerking geef ik een 9! De korte communicatielijnen werken heel fijn. Ik heb een goede samenwerking met objectleidster Chantal en wat ik mooi vind, is dat Frank (als directeur) zelf komt als hij voelt dat dat nodig is. Ik heb gewoon geen aanmerkingen. Chantal komt bijna dagelijks naar me toe en vraagt waar ze op moet letten, of er bijzonderheden zijn, enz. Ik ben heel tevreden over haar schoonmaakteam.
Trouwens, ook met Rowan, de voorman van de specialisten, is het fijn samenwerken. Hij overlegt goed en doet wat hij belooft. Zo moet het meubilair één keer per jaar in een bepaalde ruimte helemaal aan de kant, om de ramen daar echt goed te kunnen wassen. Ik wist dat ik laat was met mijn vraag aan Rowan. Maar Rowan stelde mij gerust en verzekerde mij dat het goed zou komen. En dat kwam het.
Denken ze ook een beetje met je mee?
Zeker! Zo hadden we in de zomer 4 weken productiestop vanwege de vakantie. Ik heb aangegeven dat er wat minder schoongemaakt mocht worden, zodat de schoonmaakcollega’s ook wat meer tijd voor hun kinderen hadden tijdens hun schoolvakantie. Toen heeft objectleidster Chantal aangegeven liever toch wat meer uren in te zetten omdat ze nog niet helemaal tevreden was. Ze wilde eerst alles volledig op orde hebben. Dat vind ik echt top!
De kernwaarden van Carea zijn plezier, toegewijd, opmerkzaam en transparant zijn en meedenken. Herkenbaar?
Ja hoor, ik zie ze allemaal terug. Eén van onze afdelingen kwam het beter uit als de schoonmaak een uurtje later zou worden gedaan. Dat hebben ze aan het schoonmaakteam gevraagd en dat reageerde heel positief: “Natuurlijk komen we een uurtje later, geen enkel probleem.” Op deze manier bouw je iets op met elkaar en wordt het steeds makkelijker elkaar eens een verzoekje te doen. Wij willen net als jullie dat ze trots zijn op waar ze werken. En ik merk dat die trots er is.
Wat vind jij nou typisch Carea?
Betrokkenheid. Bij zowel de opdrachtgever als de medewerkers.
Dus je zou Carea aanbevelen?
Ja, absoluut! Juist vanwege de betrokkenheid en het meedenken.

Koninklijke Gazelle maakt al meer dan 130 jaar fietsen in het Gelderse Dieren in Nederland. De fietsen van Gazelle zijn licht, kwalitatief en comfortabel. Ze denkt altijd na over hoe het design slimmer kan en de techniek van de e-bikes innovatiever. Gazelle maakt zo’n 300.000 fietsen per jaar. En doet dat vol passie en overgave.